Σελίδες

28 Ιαν 2013

THINK BIG

Στο κομοδίνο μου

Ένας από τους στόχους μου για το 2013 είναι να διαβάσω περισσότερα βιβλία καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς και όχι μόνο στις διακοπές. Θέλεις το κρύο, θέλεις η μιζέρια της τηλεόρασης, θέλεις η κούραση της καθημερινότητας, απολαμβάνω σχεδόν κάθε βράδυ να κουλουριάζομαι στο κρεβάτι παρέα με ένα βιβλίο μέχρι να κλείσουν τα μάτια μου. Σκέφτηκα λοιπόν να μοιραστώ τα βιβλία που έχω αυτό το μήνα στο κομοδίνο μου.




{1} Πριν σπεύσω να δω την κινηματογραφική του μεταφορά την άνοιξη, θεωρώ ότι οφείλω να έχω ολοκληρώσει την ανάγνωση του κλασικού μυθιστορήματος του F. Scott Fitzgerald, "Great Gatsby", το οποίο έχει πολλές φορές βρεθεί στις λίστες με τα καλύτερα 100 βιβλία του αιώνα και πραγματικά αξίζει να το διαβάσετε όπως αρχικά είχε γραφεί, στα αγγλικά. Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Penguin με νέο υπέροχο εξώφυλλο, σχεδιασμένο από την Carolie Bickford-Smith. Ακόμα και αν δεν σας συγκινεί η ιστορία ενός ατελέσφορου έρωτα και του κυνηγιού του αμερικάνικου ονείρου στη Νέα Υόρκη της άνοιξης του 1922 - μιας εποχής που χαρακτηρίζεται από τα χαλαρά ήθη, την πομπώδη τζαζ, την κυριαρχία του λαθρεμπορίου και της ακμής του χρηματιστηρίου - σίγουρα θα σας συγκινήσει η γραφή και το εξώφυλλό του.

{2} Δεν είναι λίγες οι φορές που γράφοντας ένα post, αναρωτήθηκα αν κάνω κάποιο γραμματικό λάθος, ενώ ευχόμουν να είχα πρόχειρη τη σχολική γραμματική. Ήταν μεγάλη ανακούφιση όταν βρήκα συγκεντρωμένα σε ένα πολύ προσεγμένο, συνοπτικό και καίριο εγχειρίδιο, τους κανόνες γραμματικής, τα πιο συνηθισμένα λάθη της ελληνικής γλώσσας, αλλά και όλες εκείνες τις αρχαίες και λατινικές λέξεις που επιβίωσαν στο πέρασμα των χρόνων. Θα ήταν ψέμα αν σας έλεγα ότι διάβασα το "Κόκκινο Βιβλιαράκι του Κειμενογράφου" από την αρχή μέχρι το τέλος, αλλά βρίσκεται μόνιμα στο κομοδίνο μου ως "σημείο αναφοράς", κάθε φορά που γράφω και υπάρχει η παραμικρή αμφιβολία για την ορθή χρήση της ελληνικής γλώσσας.

{3} Ένα συναρπαστικό αστυνομικό μυθιστόρημα, που δεν ήθελα να αφήσω από τα χέρια μου. Η αστυνομική πλοκή αποτέλεσε το δόλωμα για να μάθω αβίαστα πολλά ενδιαφέροντα πράγματα γύρω από τη ψυχανάλυση, άγνωστες πτυχές της ζωής και προσωπικότητας του Ζίγκμουντ Φρόιντ και τον Καρλ Γιουνγκ, καθώς και τη σύγκρουση που υποβόσκει στις σχέσεις και τις επιστημονικές θέσεις τους. 

{4} Δεν έχω παιδιά, αλλά είμαι νονά και σχετικά νέα μαγείρισσα. Τα δύο τελευταία πιστεύω ότι αποτελούν πολύ καλή δικαιολογία για το γεγονός ότι δεν κατάφερα να αντισταθώ στη γοητεία ενός ευφάνταστα, υπέροχα εικονογραφημένου, πρωτότυπου παιδικού βιβλίου, όπου η απόλαυση της διήγησης 9 κλασικών παραμυθιών μπλέκεται με την απόλαυση του φαγητού, καθώς ξεπηδούν από τις σελίδες του βιβλίου συνταγές της γνωστής μαγείρισσας Αργυρώς! 










Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου